A Napoleon által 1807-re egybehívott nagy zsidó Synhedrium előkészítő ülésén mondta Salamonm Lipmann Gerfpbeer rabbi:
„Ne feledjük, hogy honnnan származunk! Nem „német” zsidóktól és nem „portugáloktól” szétszóródva a földön egyetlen népet alkotunk!”
Az Archives Israelites hirdette 1864-es évfolyamában:
„Mi zsidók vagyunk, mert zsidónak születtünk. A zsidó szülőktől származó gyermek mindig zsidó. Születésével a zsidóság minden kötelessége reá hárul… Mi nem azért vagyunk zsidók, mert körülmetéltettünk, hanem azért metéltetjük körül gyermekeinket mert zsidók vagyunk. A zsidóság pecsétjét születésünk nyomja reánk. E pecsétet sohasem vethetjük le. Még az a zsidó, aki megtagadta vallását és megkereszteltette magát, még az sem szűnik meg zsidó lenni. Mindig alávetve marad a zsidóság minden kötelmének.”
Gans Edward zsidó egyetemi tanár vallotta:
„A keresztség, sőt a keresztelődés sem ér semmit. Mi még századik ivadékunkban is zsidók maradunk, mint háromezer évvel ezelőtt voltunk. Még tízszeres kereszteződésben sem vesztjük el fajtánk illatát (a foetor judicust) s fajtánk bármilyen nővel való összeköttetésünkben is uralkodó marad: ifjú zsidók lesznek belőle.”
A Huszadik Század, háborúelőtti szabadkőműves folyóirat egyik körkérdésére, írta Lukács Leó ügyvéd:
„A zsidó nép zöme sohasem akart teljesen asszimilálódni. Az életösztön a zsidó népben hihetetlenül erős volt és ez tette lehetővé azt, hogy a zsidó nép a legnehezebb életviszonyok közepette is fenn tudott maradni.”
Boross László mondta ugyanezen az ankéton:
„A legrégebbi kapitalisztikus faj pedig Európában a zsidó, mert az évszázadok óta kapitalisztikus gondolkozásmód nála fajilag beidegzett. A faji tulajdonságok ugyanis a faj életmódjából erednek, a zsidók pedig régóta kapitalisztikus életmódot folytatnak…”
Fejér Lajos írta a zsidóságról szóló remek munkájában:
„Az antiszemitizmus helytelen kifejezés, mert feltételezi a zsidóság teljesen passzív szerepét a folyamatban. Ez tévedés. Amely faj a másikkal való keveredést, vagy pláne összeolvadást a hozzáférhetetlen valláserkölcs blokádja alá helyezi, az az emberi összetartozás érzését a legsajátabb módon formailag és eredményben saját fajára korlátozta. Ezzel minden társadalmat, melyben élt maga ellen provokált.”
„A zsidó az önmagára vonatkozó kérdéssel, az örök zsidókérdéssel szemben képtelen tárgyilagosságra. Képtelen megérteni a gyűlöletet, amit kelt; pedig mindig és mindenütt felkelti.”